Utalás 5 másodperc alatt – bárhol és bármikor

A Cofidis Bank (névváltozást megelőzően Magyar Cetelem Zrt.) hitelkártyák birtokosai 2020. március 2-től sokkal gyorsabban utalhatnak bármely hazai bankszámlára. Sőt! Bizonyos esetekben elegendő lesz a kedvezményezett e-mail címének vagy akár telefonszámának az ismerete.
Hogyan lesz egyszerűbb és gyorsabb az utalás?
Két újdonságot vezetünk be, melyek még kényelmesebbé teszik a Cofidis hitelkártyák használatát.

Azonnali átutalás
Márciustól a Cofidis NetBankból bármely belföldi bankszámlára indított utalás 5 másodperc alatt teljesül. Mindez nem csak banki nyitvatartási időben, hanem a hét minden napján, a nap 24 órájában elérhető, ideértve a hétvégéket és ünnepnapokat is.

Másodlagos számlaazonosítók
A másodlagos számlaazonosítók bevezetésével az utaláshoz nem minden esetben lesz szüksége a kedvezményezett bankszámlaszámára. Az utalás történhet ún. másodlagos számlaazonosítóra címezve, mely lehet a számlatulajdonos telefonszáma, e-mail címe, adóazonosítója vagy adószáma.
Figyelem! A szolgáltatás csak abban az esetben érhető el, ha a kedvezményezett a számlavezető bankjánál kérte valamely másodlagos számlaazonosító (vagyis mobiltelefonszám, e-mail cím, adóazonosító jel, vagy adószám) rögzítését bankszámlájához. Csak akkor utaljon másodlagos számlaazonosítóra, ha erről megbizonyosodott!
Azonnali átutalással kapcsolatos kérdések és válaszok
Átutalással fizetem a hitelkártyám törlesztőrészletét. Ezentúl azonnal jóváíródik a befizetés?
A Cetelem Bank (névváltozást követően Magyar Cofidis Bank Zrt.) 2020. március 2-től a törvényi előírásoknak megfelelően fogadja az azonnali átutalásokat. Ha az azonnali átutalás folyószámlavezető bankjánál is elérhető, akkor a befizetést azonnal látni fogja a számláján.
Kell jelölnöm, hogy az utalást azonnali teljesítéssel kérem?
Amennyiben a megbízás megfelel az azonnali fizetés feltételeinek, automatikusan azonnaliként indul el. Külön jelölni tehát nem kell, illetve nem választható ki ilyen opció.
Van plusz költsége az azonnali utalásnak?
Az azonnali utalás semmilyen plusz költséggel nem jár, az átutalás díja nem változik.
Hogyan értesülök arról, hogy az átutalásom teljesült-e?
Az utalás teljesítésről pozitív (sikeres) vagy negatív (sikertelen) visszajelzést küldünk a Cofidis NetBank felületén. Ha valamilyen oknál fogva nem sikeres az utalás, arról e-mailben is tájékoztatjuk.
Figyelem! A visszajelzés a legtöbb esetben azonnal megjelenik a NetBank felületen, de esetenként előfordulhat, hogy kb. 20-25 másodpercbe is telhet.
Másodlagos számlaazonosítóval kapcsolatos kérdések és válaszok
Pontosan mit jelent a másodlagos számlaazonosító?
A másodlagos számlaazonosító a számlatulajdonos számlaszámának egyértelmű azonosítására szolgál.
Másodlagos számlaazonosítóként regisztrálhatóak a következők:
e-mail cím,
mobiltelefonszám,
adószám,
adóazonosító jel.
Cofidis Bank hitelkártyaszámlához is rögzíthető másodlagos számlaazonosító?
Természetesen igen, ilyenkor Cofidis Bank hitelkártya számlára is utalható összeg e-mail címre vagy akár telefonszámra címezve.
Figyelem! Másodlagos számlaazonosító a Cofidis NetBankban csupán néhány kattintással regisztrálható. Biztonsági okokból csak saját tulajdonban lévő másodlagos számlaazonosító regisztrálását javasoljuk. Ne adjon meg olyan másodlagos azonosítót, mely felett mások is rendelkeznek (például, munkahelyi telefonszám, másokkal közösen használt e-mail cím stb.).
Hány másodlagos számlaazonosító adható meg?
Egy fizetési számlához több másodlagos számlaazonosító is megadható, de egy másodlagos számlaazonosító kizárólag egy fizetési számlához rendelhető.
Kinek a telefonszámát, e-mail címét, adóazonosítóját adhatom meg másodlagos számlaazonosítóként?
A Cofidis NetBankban csak saját tulajdonban lévő másodlagos számlaazonosító rögzíthető. Ha a számlához nem kapcsolódó, harmadik személy e-mail címét, telefonszámát vagy adószámát kívánja másodlagos azonosítóként számlájához rögzíteni, töltse ki a Másodlagos számlaazonosító rögzítése (számlatulajdonostól eltérő személy) dokumentumot. Az aláírt, két tanúval hitelesített dokumentumot személyesen kell leadnia a Cofidis Bank ügyfélszolgálati irodában nyitvatartási időben. Fontos, hogy a dokumentum átadásakor mind a Számlatulajdonosnak, mind a másodlagos számlaazonosító tulajdonosának jelen kell lennie. Harmadik fél tulajdonában lévő másodlagos azonosító törléséhez a Másodlagos számlaazonosító törlése (számlatulajdonostól eltérő személy) dokumentummal kell ugyanígy eljárnia.
Cofidis Bank Ügyfélpont címe: 1056 Budapest, Teréz krt. 55-57.,
Eiffel irodaház földszint, C recepció mellett
Nyitvatartás: munkanapokon 8:30 - 17:00
A másodlagos számlaazonosító módosítható vagy törölhető?
A Cofidis NetBankban törölhető a másodlagos számlaazonosító. A módosítás csak új rögzítéssel lehetséges.
A másodlagos számlaazonosító meddig érvényes?
Biztonsági okokból évente meg kell erősíteni a másodlagos azonosítókat, melyről a Bank értesítést küld ügyfeleinek.
Biztonsági tanácsok másodlagos számlaazonosítókkal kapcsolatban
![]() |
![]() |
Csak saját tulajdonban lévő másodlagos számlaazonosító regisztrálását javasoljuk. Ne adjon meg olyan másodlagos azonosítót, mely felett mások is rendelkeznek (például munkahelyi telefonszám, másokkal közösen használt e-mail cím, stb) |
![]() |
![]() |
Bizonyosodjon meg róla, hogy a másodlagos számlaazonosító valóban ahhoz a számlaszámhoz tartozik, ahova Ön az összeget szánja. Erről a kedvezményezettnél tud érdeklődni, melyet még az utalás előtt érdemes megtennie. (Banki ügyintézők nem adhatnak felvilágosítást más ügyfelek számlájához kapcsolt másodlagos azonosítókról!) |
![]() |
![]() |
A fentiekről érdemes rendszeresen meggyőződnie. Mobiltelefonszám előfizetés lemondása esetén a szolgáltatók időnként újra kiosztják a telefonszámokat más ügyfeleknek, ezért egy régebben másodlagos azonosítóként regisztrált telefonszám elképzelhető, hogy már nem ugyanahhoz az előfizetőhöz, illetve kedvezményezetthez tartozik. |
![]() |
![]() |
Győződjön meg róla, hogy helyesen adta meg a másodlagos számlaazonosítót. Elgépelésből is adódhat, hogy nem arra a számlára érkezik az összeg, ahova Ön azt eredetileg szánta. Ebben az esetben a Bankot felelősség nem terheli. |
Hirdetmény változások
A fentiekhez kapcsolódóan a Bankkártya Üzletszabályzat és a Cetelem NetBank hirdetmény 2020. március 2-i hatállyal módosult.
A 2020. március 2. napján hatályba lépett módosítások részleteiről ügyfeleink a cofidisbank.hu honlapon közzétett hirdetményekből és dokumentumokból tájékozódhatnak, melyek a Letölthető Dokumentumok menüpontban érhetőek el a https://cofidisbank.hu/segedlet/dokumentumok oldalon. A változásokat a dokumentumokban félkövér illetve dőlt betűtípussal jelöltük.